En kraftig reaktion på mat jag inte tål. 

På kvällen när jag sovit en knapp timme fick jag en gigantisk reaktion. Jag vaknade av att jag mådde illa, precis på samma sätt som vid sockerärtsreaktionen. Jag gick upp gör att spy, eftersom det hjälper att få upp det kroppen reagerar på. Den här gången var det väldigt svårt att få upp något.  Efter ca en timme med magont, illamående från helvetet och lite yrsel lättade det äntligen så mycket att jag kunde gå tillbaka till sängen. I skrivande stund mår jag fortfarande lite illa och jag har även magont som kommer och går. Det susar i huvudet, jag är iskall och fryser. Jag misstänker att min specialbeställda korv innehöll antingen chili eller någon pepparfrukt. Den smakade nämligen lite starkt och endast örter kan inte ge styrka. Både min man, min pappa och ett av mina barn har smakat och intygar att den är något stark…

 Det mest akuta illamåendet och magobehaget gick över, så jag kunde somna efter några timmar. Nu på morgonen känner jag mig helt mörbultad, har inga krafter överhuvudtaget och jag är lika dålig i magen fortfarande. 

På måndagen och tisdagen mådde jag fortfarande inte bra. Magen var fortfarande instabil. Jag mådde lite illa då och då. Kroppen var helt utpumpad och humöret var både irritabelt och lågt. Huvudet var väldigt påverkat. Jag hade hjärndimma, var trögtänkt, seg och trött. Orkade inte tänka ordentligt. Idag är det onsdag och jag känner att magen nästan återhämtat sig. Kroppen har lite mer energi, men jag känner mig fortfarande svag. Tyvärr är det ingen bättring i hjärnkontoret. Lika dimmig, seg och trött. 

Vaknade vid tre inatt och kunde inte somna igen förrän runt fem. Det hjälper inte till precis…Har ätit benbuljong och inälvsmat varje dag, för att hjälpa kroppen att läka och återhämta sig. Jag hoppas det vänder snart!Den här gången är den värsta och mest långdragna reaktionen hittills! Har även fått prickar på hakan…

Nu har det gått en vecka sedan jag blev dålig.  Jag har fortfarande problem med magen. Jag mår lite illa när jag är hungrig, när jag precis har ätit och även mellan måltiderna! Är instabil vad gäller nr 2 också. Jag har också gått tillbaka till att vara trött i musklerna och lätt bli andfått vid fysisk rörelse. Känner också en viss nedstämdhet i humöret. Kort sagt mår jag inte bra och jag känner att det kommer ta lång tid för min kropp att återkomma till ett bra mående. Kanske så lång tid som flera veckor. Försöker tänka positivt i termer av att det bara kan bli bättre. Jag hoppas på att återfå mitt hälsotillstånd, som det var innan. Då mådde jag verkligen bra!

2 thoughts on “En kraftig reaktion på mat jag inte tål. 

  1. Att få den chilireaktionen låter fruktansvärt ..att det påverkar så grymt. Kram vännen- kan jag hjälpa dig med något säg bara till vadsomhelst , närsomhelst..

    Gilla

Kommentera

