Vecka 19

Sov skapligt bra inatt. Känner mig mycket bättre vad gäller hjärndimma och kroppen känns piggare över lag. Progesteronkrämen är så betydelsefull för mitt välmående.

Jag mår ännu bättre idagoch ska prova svartpeppar. Ingen reaktion de tre första försöken. Nu 2,5 timmar efter känner jag en lätt tryckande huvudvärk. Vi får se vad som händer. Känner mig lite tung i huvudet, men men…

Har fortfarande lite huvudvärk ytterligare en timme senare. Skulle tro att peppar ännu inte fungerar för mig, eftersom jag hade liknande symtom på vitpeppar. 

Idag (torsdag) vaknade jag med en känsla av att fingerlederna var svullna. Likaså stortålederna. Försökte vrida på mina ringar, men det gick inget vidare. Hade inte ont, men det spände. Det gick över efter någon timme. Tyvärr är hjärndimman ytterst närvarande idag. Hejdå svartpeppar! 

Känner inga effekter av svartpepparn idag. Jag märker däremot att min histaminintolerans blivit bättre. Jag drack benbuljong i förrgår och fick inga symtom. Åt även en tallrik i morse tillsammans med lite stekt lever och jag har inga som helst symtom på intolerans. Förut kom huvudvärk relativt snart efter en tallrik buljong. Nu mår jag bara bra! Så glad över detta framsteg. Det betyder att tarmarna läker och bakterieöverväxt och candida är bättre! 

Kommentera

