Vecka 18

Försöker tänka på fodmaps när jag äter, eftersom jag märker att jag blir uppblåst av vissa grönsaker och frukter. Det har blivit värre på sista tiden. Vet inte vad det beror på. Jag är så trött och less på att hela tiden behöva fundera på orsak och verkan!

Provar vitpeppar idag! Det bränner i munnen av yttepyttelite. Ska det göra det? Eller är det en överkänslighetsreaktion. Har tagit två små bitar av kålrotsmos kryddat med lite vitpeppar. Får se om det blir ytterligare reaktioner…

Inga reaktioner ännu och det har gått 3,5 timme.

Idag (onsdag) har jag haft en lätt huvudvärk hela dagen. Har också känt en viss trötthet/seghet i huvudet. Vitpepparn??

Känner mig fortfarande seg i huvudet (torsdag). Den gamla tröttsamma hjärndimman ligger som ett diffust moln kring huvudet, men kroppen känns ändå ganska bra. Mitt humör inte nämnvärt bättre. Är fortfarande mycket lättretlig och väldigt lättstressad. Ingen mens heller, så jag börjar om med krämen om någon dag.

Sömnen är bra i alla fall! Har inga stora svårigheter att somna. Vaknar oftast inte på natten och sover fram till mellan 6.30 och 7.30. Tummen upp för det 👍

Idag (fredag) är jag fortfarande hjärndimmig. Har det typiska svårförklarliga tröttljudet redan nu på morgonen. Suck…Kan det verkligen vara vitpepparn?! Vi får se hur dagen utvecklar sig.

Har hjärndimma idag också. Känner mig lättretlig och trött. Dessutom spöregnar det ute! Bläää!!!

Sov dåligt natt till söndag och måendet är därefter…
Började med krämen idag (söndag) och nu på kvällen känner jag redan en lättnad vad gäller stressnivå och irritation. Så skönt att kroppen blir mer harmonisk!

Kommentera

