På resa Varm grönsakssallad med tonfisk och musslor aip

Att äta en strikt aip-kost vid utlandsresa kan tyckas svårt och krångligt. Milt sagt en utmaning! Att äta på restaurang var inget alternativ, utan jag bestämde mig tidigt för att laga min egen mat. Det visade sig vara genomförbart. Till viss del för att jag packade med grönsaker och konserver (musslor och tonfisk) hemifrån (för att inte behöva leta efter en marknad eller ett snabbköp det första jag gjorde vid ankomsten) och för att Alcudia visade sig ha både en superfräsch matmarknad och en välsorterad mataffär inom gångavstånd från hotellet. 


Ingredienser:
Tonfisk på burk
Musslor på burk
Svartkål
Salladsblad
Blomkål
Zucchini
Kokosolja
Olivolja
Färsk persilja 
Oliver
Persillade
Gurkmeja
Ingefära

Gör så här:
Skär blomkål, zucchini och strimla svartkålen. Stek tills de mjuknar. Lägg över ett knippe färsk persilja. Lägg på lock. Lägg i salladsblad och sätt igen på locket i några minuter. Lägg på en tallrik, häll över musslor, tonfisk, oliver och blanda.
Kommentera

