Vecka 16

Idag har jag varit jättetrött och sliten. Gick och lade mig alldeles för sent igår (strax innan 23) och det går inte. Det vet jag, men jag hade sådan energi. Allt gick så lätt, plus att jag hade en del planerat på eftermiddagen/kvällen. Stresskänsligheten har varit lika med noll. Har varit trött och trögtänkt och kroppen lätt andfådd. Jag kunde inte somna på kvällen, trots att jag var helt slut. Hjärnan var superspeedad och kroppen totalt utschasad. Gick och lade mig tidigt, men det hjälpte inte. Kunde till slut somna, men då var klockan runt 23(!). 

Idag är jag om möjligt ännu tröttare och segare. Min inre stress är hög och jag vill bara sova! Egentligen skulle jag stanna hemma och ta det lugnt, men idag är inte förutsättningarna de bästa på jobbet…Slutar tidigt, men jag har en del måsten när jag kommer hem. Åh! Jag borde leva som jag lär! 

Idag (onsdag) har jag känt mig lite piggare. Hade svårt att somna igår, men det gick. Har snabb puls och en viss stress i kroppen, men det känns ändå ok. Tog en lugn promenad i det härliga vädret igår med en vän och det var välgörande! Försöker inlemma fodmap i min aip-kost. Det går rätt bra, men vissa grönsaker måste jag begränsa pga fermenteringsprocessen i tarmen, som blir mat till både candidan och bakterierna. Min tanke är att jag följer fodmaps tills bakteriefloran normaliserats och candidaöverväxten är borta. Fermenteringen göder ju även ”de goda” bakterierna, så efterhand tänker jag experimentera med att öka i taget av fodmaps. 
Prickarna på hakan är nu helt borta och skinnet är inte ömt längre. 
Hade lite lättare att somna igår, sov hyfsat under natten, men vaknade i ottan! Typiskt när jag hade sovmorgon…
Idag är sista jobbdagen innan semestern! Ska bli så skönt att vara ledig. Då kan jag också börja återintroducera livsmedel mer organiserat. Imorgon flyger vi till Mallorca!  

Svårt att somna när vi kom fram till Mallorca, men jag kände mig helt ok ändå på lördagen. Inte lätt att hitta något att äta på frukostbuffén, men till slut såg jag sallad, gurka och sardinfiléer. Frågade på spanska (!) om de hade legat i olivolja och kocken svarade ja. Bestämde mig för att lita på att han förstod vad jag menade. Tog också lite burkchampinjoner, som legat i vatten enligt en annan kock. Tyckte dock vid närmare indspektering att de såg lite stekta ut. Jag tror att kockarna lade tillbaka dem som fallit av omeletterna. Jag åt tyvärr upp de champinjoner jag hade tagit innan jag insåg hur det låg till. Kände inget speciellt i alla fall. 
Kunde somna lättare igår (lördag) och sov, med endast ett uppvaknande, till 7.30! Snacka om nytt rekord! Känner mig ganska avslappnad, men jag blir fortfarande jättelätt arg och irriterad.

Kommentera

