Vecka 17

Idag ska vi till en matmarknad i Mallorcas gamla stad. Ska köpa mer grönsaker. Tror konservernajag packade ner räcker. 
Igår lagade jag iordning en grönsaksmix som jag stekte och kryddade med mina tre nedpackade kryddor; ingefära, gurkmeja och persillade. Blandade detta med oliver, en burk musslor (i vatten) och en liten burk sardiner (i olivolja). Det blev gott och jag var mätt hela eftermiddagen och kvällen. Recept kommer! 
Härlig dag med marknadsbesök i Mallorcas gamla stad på förmiddagen. Fyllde på mitt lager av grönsaker. Vilken lyxig känsla att kunna gå omkring och välja nyskördat! Eftermiddagen spenderades vid havet. Somnade nästan till en stund! Bra tecken på att stressen gått ner. Det fungerar bra att laga egen mat i den lilla köksdelen. 

Idag (tisdag) har inte varit en bra dag. Väldigt trött i musklerna och ett otroligt pmshumör. Mensen har inte kommit och den uteblir förmodligen den här omgången också. Jag upplever också ännu mer att jag mår mycket sämre när jag gör uppehåll med krämen. Humöret gått ner ordentligt och jag har varit väldigt låg idag. Har också känt att min kropp är i behov av annat än musslor och tonfisk på burk. Jag har verkligen upplevt att den skriker efter inälvsmat, så när vi strosade runt i kvällningen bestämde jag mig för att köpa lever. Hittade nötlever, så jag köpte ett paket och lite färska kryddor. Gick sedan hem och lagade till det. Så välbehövligt! Jag hoppas på en bättre måendedag imorgon! 

Onsdag och torsdag var bättre dagar. Kände mig bättre när jag åt inälvsmat. Hade mer ork och kände mig piggare fysiskt och psykiskt. Att komma hem till vanliga rutiner och enkelhet kring maten gjorde också att jag kände mig ännu bättre! 

Kommentera

