Vecka 14

Natt till måndag sov jag väldigt bra. Vaknade nog inte alls under natten och sov när klockan ringde vid sex. Tyvärr var jag så där fysiskt trött igen. Inte påtagligt andfådd, men trött i musklerna. Har tappat flåset och har en konstant trötthet i musklerna. Tog en halvtimmes promenad på jobbet och fick gå i lugnt tempo, eftersom jag inte klarade att gå snabbt. Känner väldigt tydligt i armarna hur trötta musklerna känns. Det är som att ständigt ha mjölksyra. 

Inatt sov jag dåligt. Vaknade flera gånger och hade svårt att somna om. Det kan ha berott på att jag inte åt tillräckligt på kvällen. Kroppens energi tog slut. Har provat igen att hoppa över frukost. Det har gått bra, men igår blev det bara lunch och en liten middag. Det gick inte…Kanske att jag kan hoppa över frukost vissa dagar, men att jag då måste se till att tillföra ordentligt med energi vid lunch och middag och äta något litet på kvällen. Har nu huvudvärk och en hungrig kropp, som ropar på mat. Öm och stel i nacke, axlar och skuldror både igår och idag. 
Den förtjockade huden på mina knän är verkligen på väg bort! Har skrapat i två dagar och skinnet fjällar av. Hoppas samma sak sker på fötterna. Idag har jag gjort uppehåll med progesteronkrämen. Väntar på att se om/när mensen kommer. Har känt mensvärk de senaste två-tre dagarna av och till. 

Ingen mens ännu och idag är det fredag. Har försökt hitta information om hur lång tid det brukar ta innan mensen kommer och hur man gör om den uteblir. Har tyvärr inte hittat något…Annars mår jag förhållandevis bra. Känner mig pigg i huvudet, men är fortfarande otroligt trött fysiskt. Klarar inte och vill inte heller påfresta kroppen med fysisk aktivitet. Har inte ens tagit en lugn promenad på jobbrasterna något mer. Är det avgiftningsprocesserna i kroppen som gör mig så svag och orkeslös? Har sovit relativt bra. Hade lite svårt att somna härom natten och vaknade före klockan sex, men överlag ok ändå.

Inatt (natt till fredag) har jag sovit urdåligt. Somnade i bra tid runt klockan 22, men vaknade efter ca 23 av att jag mådde jätteilla. Det kom inte upp speciellt mycket och efter någon timme gav illamåendet med sig och jag somnade. Har sedan sovit och vaknat hela natten. Mår inte illa längre, men är ännu svagare i kroppen. Ungefär som efter en riktig magsjuka. Antingen åt jag något igår eller så är det en smitta från barnen på jobbet. Har ingen aning. Ont i huvudet har jag också, men det kommer av bristen på sömn. 

Natt till idag (lördag) har jag sovit bra. Somnade efter tio och vaknade bara en gång, men somnade snabbt om. Blev väckt av sonen vid klockan sex, men somnade om igen och gick upp klockan åtta! Känns i kroppen att den fått vila ut. Låg även en stund på eftermiddagen igår och halvsov. Det hjälpte också. Har dock hög puls hela tiden och är fortfarande slut i kroppen. Hoppas det vänder snart! 

Väldigt irriterad idag (söndag) och känner att synen är lite påverkad. Jag känner ögonen på något sätt och jag tycker att det är lite svårt att fokusera blicken. Upplever även en svag seghet i huvudet. Har sovit bra, så det är inte en direkt konsekvens av natten i alla fall. Mensen har fortfarande inte kommit. Kanske är det därför jag upplever en extrem irritabilitet. Är inte lika påtagligt andfådd och trött i musklerna idag, men jag klarar inte att gå i snabb takt. Det blir jobbigt på en gång. Kände det när jag gick från bilen (blev ca 200 m). Jag avslutar denna morsdagssöndag med ett herpesmunsår! Tack för det…😒

Kommentera

