Vecka åtta

Det känns som att min kropp sakta börjar att stabilisera sig. Är piggare, lugnare och det känns i kroppen att den mår bra av aipkost. Jag upplever någon sorts inre lugn. Kanske att immunförsvaret börjar lugna ner sig? Mitt hår är bättre, jag ser piggare och friskare ut. Känner klarare i huvudet också.

En bra dag idag också (torsdag). Sitter och känner efter om jag har hjärndimma eller är trött i huvudet, men känner inget! Ganska lugn känsla inombords idag också. Håret fortsatt bra. Tappar inte alls mycket, varken i borsten eller att det ramlar av. Sov bra, men vaknade tidigt. Mediterade och kände/känner mig utsövd.

La mig för sent igår och idag känner jag mig irriterad och lite seg i huvudet. Samband? Åt inget utanför aip. Det enda jag åt som jag inte äter ofta är äpple. Mediterade i morse och gjorde ett yogapass för att lugna ner kroppen. Det kändes bra, men musklerna blev väldigt trötta. En intressant grej jag noterat efter några veckor med aip (bajsvarning ;)) är konsistensen på avföringen och hur ofta jag går på toa. Förut var det varje dag. Nu är det varannan dag. Förut blev jag då och då dålig i magen och fick plötslig diarre och jag kunde inte se något samband med maten jag åt. Avföringen var oftast mjuk. Nu har jag aldrig plötsliga diarrér och konsistensen är mer åt det hårda hållet.

Kokade benbuljong, som jag åt av igår och tyckte att jag ganska snart efteråt fick lite lätt huvudvärk och trötthetskänsla i huvudet. Det sitter i även idag (söndag) och jag upplever också irritabilitet. Hög puls också. Histaminintolerans? Har känt någon form av lätt hjärndimma. Har inte ätit något annat utanför aip. Ska inte äta buljong på ett tag nu.

Kommentera

