Vecka 12

Väldigt trött i kroppen och andfådd hela tiden. Igår (tisdag) fick jag lägga mig på soffan och vila i ca två timmar. Konstig känsla att samtidigt vara så slut och ändå känna sig bättre. Började med progesteronkräm igår och idag känns kroppen lite bättre. Känner mig fortfarande väldigt slut, men är ändå piggare än igår. Sov bra inatt, men huvudet känns trött. Har ingen riktig ”go” i mig. Har svårt att sätta igång. Känner mig lite nedstämd. PMS?

Ont i huvudet idag. Har inte alls sovit lika bra heller. Känner mig trött i huvudet och har någon svårbeskrivlig feberkänsla. Har inte feber, utan har bara en diffus känsla, som påminner lite om feber. Trött i kroppen, men inte lika påtagligt. Fortfarande inte bättre vad gäller att orka ta mig för saker.

Igår (fredag) mådde jag bra helt plötsligt! Ingen huvudvärk och piggare i huvudet. Mer ork och inte andfådd heller. Jag sov väldigt bra natten till igår. Inatt sov jag helt ok. Vaknade någon gång alldeles för tidigt, men lyckades somna om. När jag vaknade nästa gång var klockan 7.10. Har lite trötthetshuvudvärk, men det går kanske över.

Har denna veckan märkt att jag inte klarar att fasta på samma sätt som tidigare. Jag är mer hungrig och min energi går ner om jag går utan mat för länge. Det går inte att fasta fram till middag, som jag gjort någon gång förut. Det funkar inte heller så bra att hoppa över frukost. Jag är mer känslig och det förstår jag inte. Har börjat ätit lite frukost och sedan ätit lunch. Har oftast också ätit middag. Har även varierat med att äta en större frukost och hoppat lunchen och sedan ätit middag på eftermiddagen. Kanske att det funkat ungefär lika eller att det bästa varit tre mål. Vet inte. Vill fortfarande kunna fasta!

Har fortfarande ont i huvudet och nu är det tidig eftermiddag. Känner mig trött i huvudet, men pigg i kroppen. Såret i näsan är nästan borta iaf. Min femte dag med progesteronkrämen. Har känt lite molande lätt värk i magen. Ägglossning? Ska applicera i 14-16 dgr. Tror jag kör på 16. Hoppas det räcker med endast progesteron, så jag inte måste köpa östrogen också!

Sov lite dåligt natt till söndag. La mig efter tio och väcktes av sonen på natten och vaknade själv en gång. Det resulterade i (tror jag) att jag var så där trött i kroppen, så att jag inte orkade anstränga mig. Var väldigt trött i huvudet också.

Kommentera

