Vecka tio

Igår (söndag) provade jag att dricka en halv kopp benbuljong igen (drack en halv kopp härom dagen och tyckte det gick bra), men nu jag blev spänd över magen och väldigt irritabel. Dessutom vaknade jag flera gånger i natt och under morgonen. Samband? Började annars känna mig så där skönt fräsch i går. Alltså piggare i huvudet och ”ren” i kroppen.

(bajsvarning igen ;)) Har haft mjukare avföring och gått på toaletten varje dag (någon dag två gånger) i ca tre dagar. Benbuljongen?

Idag (onsdag) har jag varit väldigt andfådd hela dagen och varit väldigt trött i musklerna. Har velat sitta eller nästan ligga ner. Somnade lätt vid sänggående. Vaknade av att jag var kissnödig och somnade lätt om efter toabesök. Vaknade dock lite tidigt vid 05.30, men lyckades somna om efter meditation och sömnljudsapp. Vaknade igen 07.30. Mensen har varit oregelbunden sedan några månader. Det började första gången i höstas med att den var två veckor sen. Därefter var den hyfsat regelbunden några gånger. Sedan har menscykeln blivit längre och längre. Senaste mensen slutade den 24/3!

Idag åt jag av misstag lite rått ägg! Gjorde köttbullar och tänkte inte på att jag gjorde med ägg och provsmakade. Kände ingen direkt reaktion direkt efter. Känner kanske en viss trötthetskänsla i huvudet nu efter ca 1,5 timmar. Så otroligt dumt! Blev lite bubblig i magen igår vid ca 22.30. Måste berott på ägget. Inga gaser, men magen lät och bubblade ca 20-30 min. Nu när jag har vaknat är magen hittills lugn, men jag är väldigt trött i huvudet. Det där trötthetsljudet låter hela tiden. Sov bra inatt i alla fall.

Idag är jag andfådd igen. Beror det på pms eller ägg eller båda???!!!

Började med mjölksyrebakterier idag.

Kommentera

